The Most Wonderful Time of the Year

♥ Jobbe. Hah! Trodde du liksom rushet var ferdig etter Black Friday? Haha, jeg ler så jeg ramler av stolen. Og det skal litt til, for dette er en ganske stor stol. Jeg rakk såvidt å puste et par dager med stor kosegenser, ingen bukser og en boks med Ben & Jerry´s is, før det nå er på tide å presse seg ned i buksa, få på seg arbeidsskoa og gjøre seg klar for et nytt rush. Førjulstida er den mest travle og jeg er klar for å gi alt de neste ukene. Og grine litt over hvor sliten jeg er både fysisk og mentalt. 

♥ Julefilmer! Fy fader som jeg skal kose meg med julefilmer i år! Ingen har ytret noe særlig ønske om å ville se julefilmer sammen med meg de siste årene (Les:aldri) så jeg tar saken i egne hender og akter å ha et maraton for meg selv der jeg binge-watcher julefilmer,  spiser pepperkaker og drikker kakao.. Jeg skammer meg faktisk ikke litt en gang!

♥ Jeg føler meg litt “Strong Independent Woman” her når jeg skriver dette. Er det èn ting jeg alltid har elsket og forgudet med desember, utenom bursdagen min og julen, så er det 13.desember. Kun på grunn av lussekatter! Jeg elsker lussekatter og har ikke spist det på tre år. TRE ÅR! Så i år skal jeg lage mine egne! Merk: Jeg kommer til å måtte ringe mamma og spørre hvordan jeg gjør det, for jeg har virkelig ikke peiling! Er det noe jeg ikke kan, så er det å lage mat, og nå skal jeg plutselig bake? Jeg vet faktisk ikke om noe jeg cringer mer av.

♥ Jeg er bestemt og jeg er målbevisst! I år skal jeg være ferdig med julegaver før bursdagen min! Jeg nekter å ha enda et stresse-år! Nei takk! 14.desember skal jeg være ferdig! Done! Finito! Det er mitt løfte til meg selv. Jeg elsker å planlegge hva jeg skal gi til venner og familie og begynner allerede å lage en plan i september. Så det er bare helt idiotisk at jeg utsetter det så lenge at jeg ikke får gitt siste gaven før 23.desember. Sååeh nei. I år ønsker jeg å kose meg med innkjøp, gaveinnpakning og alt som hører med! 

♥ Som det ikke var åpenbart på forrige punkt – jeg har bursdag i desember! Uæææ! Jeg elsker bursdager! Og spesielt min egen! Jeg har også fri hele bursdagshelgen min og gleder meg så mye til å bare nyte disse dagene! Noe som minner meg på at jeg ikke har planlagt noe enda! SHAIT! 

♥ Feire julaften med mammaen miiin! Åååh gjett om jeg gleder meg! Nå er det tre år siden jeg feiret jul med mamma sist, og det blir sååå deilig å tilbringe denne dagen sammen med henne! Se på julefilmer på morgenen, skravle, høre på julemusikk, sminke oss, og fikse håret sammen, spise god mat, spise oss kvalme på riskrem og godteri, åpne julegaver, ha på julepysj♥ Julen er bare helt magisk, og jeg elsker og verdsetter denne tiden med mine nærmeste så vanvittig mye! 

Just What I Needed

I dag har jeg hatt besøk av Line, noe som har vært helt fantastisk! Vi har skravlet, ledd, grått, spist mat og ledd enda mer! Det er så deilig å ha ordentlig kvalitetstid med de man er glad i, og er det en person jeg kan dele alt med, så er det henne. Jeg er bare så uendelig glad i denne jenta her og setter så enormt stor pris på alle de gode minnene vi har, de dype samtalene og de herlige latterkulene som gjerne ender med et noen tisser på seg! 

 

A Sunday Filled With Nothing

Denne søndagen har kun gått til avslapning, soving, mat og mer avslapning. Som jeg nevnte i går, så har jeg virkelig trengt en dag som denne her! I morgen har jeg fri fra jobb, men jeg skal likevel tidlig opp på trening, for deretter å få besøk av verdens fineste bestis, Line! Gleder meg så utrolig mye til masse skravling, og mye latter med denne fantastiske jenta! Jeg kan ikke huske når vi sist hadde en sånn dag sammen, og det er virkelig på tide!

Nå sitter jeg i senga og hører på regnet utenfor. Det er så deilig å være inne og høre på regnet fra et åpent vindu. Kjenne på at det er kjølig i rommet og ligge under dyna. Noe av det beste jeg vet om! Jeg trengte virkelig denne dagen her for å bare koble totalt ut. Ikke gjøre noe, ikke snakke med noen som helst.. jeg har ikke en gang vært utafor døra. Og det er helt greit. Jeg har bare vandret rundt her med en oversized genser, fett hår og spist pizza. På sånne dager er livet bra! 

Nå er det snart natta. Igjen – jeg skal tidlig opp i morgen og få mye ut av dagen selv om jeg har fri. 

Håper dere har hatt en super helg og er klare for en ny uke. 

Første Desember

 

Det er endelig desember! Den mest magiske måneden som finnes og jeg blir så rolig langt inn i sjela så fort jeg ser at kalenderen viser 1.desember. Det er noe helt eget med denne tiden, noe jeg håper aldri forsvinner!

Noe som gjør desember bare enda bedre – julekalender! Ææææ! Jeg blir i så godt humør av å starte dagen med å åpne en ny luke! Tusen takk til min kjære, fantastiske mamma som gir meg en herlig kalender hvert eneste år og lyser opp hver desembermorgen!

De siste ukene har vært i overkant hektiske og jeg har såvidt vært hjemom mellom slagene for å skifte, hive i meg mat og løpe ut døra igjen. Det var mye forberedelser før Black Friday på den ene arbeidsplassen min, i tillegg til at jeg har to jobber til som krever sitt av både tiden og energien min. Jeg savner virkelig å ha noen rolige dager, uten noe annet på planen enn Netflix og TakeAway i senga.

Black Friday gikk over all forventning for min del. Det var så gøy å være på jobb da vi for en gang skyld var alle kollegaene samlet. Stemningen og energien var på plass hele dagen og vi bare koste oss i mangfoldige timer. Det var mye å gjøre på lørdag også, noe som resulterte i at jeg sovnet nesten med en gang jeg kom hjem fra jobb og hadde fått i meg middag.

Men nå kjenner jeg at både jeg, mobilen og mailboksen min er veldig glade for at Black Friday er ferdig for denne gang! Det skal sies at i år var det verre enn noen sinne! Jeg har aldri fått så mange mailer og så mange meldinger om denne ene forbanna dagen som i år! Fy fader så lei jeg er av å slette mailer! Nå får de bare bli liggende der, jeg orker ikke prøve lenger. Haha!

Nå begynner ting endelig å roe seg fremover og jeg kan ha mer fokus på meg og mitt, og det føles helt fantastisk!

Etterlengtet helg og julekalender

En sinnsykt stressende og slitsom arbeidsuke er overstått og jeg kan endelig senke skuldrene og slappe av! Dagen startet på treningssenteret etterfulgt av siste arbeidsdag med sola i trynet så og si hele arbeidsdagen. Digg…

 

Jeg pakket bagen i går kveld, noe som gjorde at jeg kunne reise rett til mamma når jeg var ferdig på jobb i dag. Kom inn døra her for en times tid siden og kan si meg ganske lei av å kjøre bil for i dag.. for resten av uka faktisk!

Så nå sitter jeg og venter på at mamma skal komme hjem mens jeg drikker kaffe og koser meg. Jeg er så klar for en herlig kosemose-helg og full avslapning hele helgen. Guuud som jeg gleder meg!

 

Tidligere denne uka kom julekalenderen min i posten. Jeg har verdens beste mamma som gir meg julekalender hvert eneste år! Hun sender den til og med i posten nå som hun bor et stykke unna! Jeg elsker desember og jul, og alt som følger med. Julekalender gjør det hele (om mulig) enda bedre! Når denne dukket opp i posten ble jeg påminnet at desember er like rundt hjørnet og jeg gleder meg til å skrape en luke hver dag frem til julaften!

Only one day away

Nå har jeg spist meg så overmett på wok at det er helt grusomt! Du vet når du er mett, men så fortsetter du å spise fordi det er så godt.. også småspiser du litt til , fordi til tross for at du er kvalm etter så alt for mye wokede grønnsaker og alt for store mengder med pasta, så er det fortsatt like godt! Hva gjør jeg med livet mitt?

Over til noe annet – denne uka har vært helt crazy! Den siste måneden har vært crazy, men denne uka har virkelig vært et kapittel for seg selv der jeg har løpt fra den ene jobben til den andre hver eneste dag. Jeg kjenner jeg ikke lenger går på reserve-batteriet mitt da det gikk tomt for lengst, så hvordan jeg ikke har krepert for fler timer siden, forstår jeg ikke. Arbeidsuka er nesten over, jeg fikk vasket bilen i dag og kan ta en velfortjent helg om ikke så lenge. Dette blir en helg jeg virkelig har sett frem til lenge! 

Mamma bor en times tid unna, noe som ikke er så veldig langt, men i en travel hverdag, hun som reiser på hytta i helgene og jeg som har litt for mange baller i lufta i forhold til hva jeg selv klarer å holde styr på, så strekker liksom ikke tiden til. Jeg jobber mer eller mindre hver eneste dag frem til jul, og dette er en av de få frihelgene jeg har før det blir en liten pust i bakken i juleferien. Og hvilken mer perfekt måte å bruke denne frihelgen på, enn med min kjære, fantastiske mamma?!

 

Denne helgen skal gå til masse kos, god mat, godteri, filmer og bare nyte tiden og friheten sammen.

 

Ordene jeg aldri får høre

Det er helt uvirkelig, og helt ærlig har jeg vel fortsatt ikke kommet meg over det store sjokket!

Jeg reiser til tannlegen en gang i året. Det har jeg alltid gjort, og mest sannsynlig kommer jeg nok til å fortsette med dette så lenge jeg lever. Jeg er den heldige vinneren av “tenner som er laget av porselen” – AKA de tåler ingenting! Jeg pusser tennene morgen og kveld, og har minst ett hull hver eneste gang jeg reiser til tannlegen. Deretter begynte jeg med en tannkrem med enda mer fluor – fremdeles to – tre hull neste gang jeg satt i tannlegestolen. Deretter begynte jeg å bruke en elektrisk tannbørste isteden for  – og halleluja!

Når jeg var hos tannlegen nå for et par uker siden kom ordene jeg ikke har hørt mer enn tre-fire ganger i mitt liv.

“NULL HULL!”

HVA?? NULL? Som i ingen i det hele tatt? Ikke et lite ett en gang? Er du sikker?! Ååååjaaa!

Jeg satt der i min egen lykkerus og nesten ristet i stolen, helt til tannlegen skulle fjerne tannstein.. FYY FADER! Det er jo nesten like vondt som selve boringen! Men det var fort overstått, tennene mine ble pusset og jeg ble sendt ut døra. Herreguud så glad jeg var! Ingen hull! Ingen bedøvelse! Det føltes som jeg ikke hadde vært hos tannlegen i det hele tatt, da jeg reiser derfra rusa på bedøvelse hver eneste gang og kan ikke kjenne halve munnen min. Men neida.. ingen hull! IKKE ET ENESTE ETT!

Igjen – dette var rett etter vi kom hjem fra USA, men jeg er fortsatt så lettet og glad. Når du kan telle på èn hånd antall ganger du får høre dette, så kan jeg love at du blir overlykkelig når det faktisk skjer.

 

Fortsatt brisen

Jeg føler meg seriøst full enda, og jeg drakk kun èn drink på lørdag. Men det kan sammenliknes med å to dager senere fremdeles være på en stigende rus, og jeg er overbevist om at hvis noen tar promilletest på meg nå, så har jeg ikke lov til å kjøre bil. Så jeg safer og går til jobben i dag. Neida, det er bare jetlagen som sitter helt vanvittig akkurat nå. Jeg hater denne følelsen! Og jeg hater å være så trøtt men ikke klare å sove ordentlig fordi det er midt på dagen når jeg forsøker å sove. California er 9 timer bak Norge, så det er ikke rart hodet og kroppen min er helt på bærtur nå. 

I går presterte jeg jo å sovne på sofaen et par timer, i tillegg til å våkne i natt ca tre ganger av mareritt. Mareritt som var så sterke at jeg var skikkelig andpusten da jeg våknet. Jeg hater sånne netter! Jeg hater å reise! Selve turen er alltid en eneste stor fryd, men reisedagen tar alltid knekken på meg, og den helsikes jetlagen i etterkant. Hrmf.. jeg orker jo ingenting! 

Men i dag skal bli en bra dag! 

Fra palmer og amerikanere, til fest og nordmenn.

Hvordan havnet jeg her? Hvor er jeg? Hvilket år er det? Hvem er jeg?

Jeg forstår virkelig ikke opp og ned på noe som helst i dag og det var vel ikke noe annet å forvente heller etter den supre timingen på hjemreise og jobbfest. Men jeg ville bli med! Fordi jeg visste det kom til å bli gøy! Og koselig… og sosialt! Og det var det! Vi storkoste oss i går med god mat og god underholdning, men fy fader så sliten jeg er. Hadde jeg kunnet så skulle jeg gjerne sovet i tre døgn nå… jeg kjenner på hele kroppen at det hadde jeg klart helt fint! Det finnes ikke tvil!

Leiligheten.. de kjente luktene og de kjente lydene. Lyden av naboen i første etasje som nyser kl 21 hver eneste kveld. Helt seriøst, det slår aldri feil! Det er så deilig å være hjemme igjen, men som jeg nevnte i innlegget mitt på fredag, så vet jeg at grep må taes. Jeg bare vet ikke hvordan, når eller i hvilken rekkefølge. Jeg vet ikke en gang hvor. Så det er mine tanker for søndagen. 

Og jeg skal på jobb i morgen.. i denne tilstanden? Hah! Jeg legger meg og sover til jeg starter på jobb kl 15. Nei, men seriøst jeg skal sove.. lenge!