Sverigetur

 

Vi har kost oss så masse på tur i dag! Vi fant ut for et par dager siden at vi skulle ta en Harrytur til Sverige i helgen, så i dag tidlig satte vi oss i EL-bilen og kjørte fra Skedsmo til Sverige. Det var nok å lade bilen èn gang når vi var halvveis. Det er den ene tingen som er litt dritt med EL-bil.. du kommer ikke særlig langt før du blir stående i en halvtime for å lade. Men tipper bensinstasjonene har fått økt omsetning etter de fikk ladestasjoner da mange kjøper seg ventepølse og jeg-kjeder-meg-is.

 

Mamma kjøpte en kasse med rusbrus, Svein kjøpte konjakk og jeg er jo så og si avholds. Jeg drikker aldri alkohol lenger. Med aldri så mener jeg “en sjelden gang.” Så jeg gikk rundt og så på alle de fine fargede flaskene, mens de fant ut hvor mange liter vi hadde lov til å ha med oss hjem.

 

 

Vi tok en liten middagspause etter et par butikker der vi spiste burger og pommes frites. Nam! Er det noe jeg lever for, så er det fries! Søtpotet fries, vanlig fries. Jeg får vann i munnen allerede!

 

Deretter løp vi rundt i fler butikker før det var på tide å komme seg hjem. Vi satte oss i bilen og kjørte til ladestasjonen. Problemet var bare at Svein var litt for hard på gassen på vei dit, så det var såvidt vi kom oss frem! Det var snakk om METER før bilen hadde stoppet. Da hadde vi isåfall hatt et stort problem! Haha! Jeg satt med GPS i baksetet og informerte om hvor langt det var igjen til ladestasjonen, mens mamma og Svein fulgte med på hvor mange kilometer bilen klarte å frakte oss. Vi kom såvidt frem og fikk ladet. Peew.

 

Nå er vi endelig hjemme og koser oss med kjeks, syltetøy og kremost, med Familie Duellen på TV.

 

 

En fantastisk og vellykket dag med fantastiske mennesker! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg