Er det innafor å tisse litt i vannet?

I går fikk jeg plutselig et innfall om ei “Hei! Jeg vil bade!” Jeg er ikke den personen du ser plaske rundt i vannet så fort solstrålene begynner å titte gjennom skyene i april. Skal jeg være totalt ærlig så plasker jeg ikke rundt i vannet midt på sommeren heller. Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for vann, og bading har aldri vært høyt på min prioriterings-liste. Men i går fikk jeg plutselig lyst til å gå på stranda og bade! Hvem har jeg blitt, liksom?

Så jeg sendte melding til Stine for å høre om hun ville være med, og som den badenymfen hun er, fikk jeg et stort og klart JA i retur! Jeg passer Chili i helgen (hunden til pappa), som har blitt barbert litt overalt stakkars, etter et litt aggressivt våteksem-utbrudd. Så vi fant ut at vi like greit kunne bade i Steinsåsen (uten hund så klart), noe jeg ikke har gjort siden jeg var liten! Her snakker vi “Kathrine kan ikke svømme-liten”. Jeg var vel kanskje 12 år..

For de som ikke skjønte det, så var det tull.. Jeg lærte faktisk å svømme da jeg var 11.

Nå får jeg nesten kramper av meg selv, jeg vet helt ærlig ikke hvor gammel jeg var da jeg lærte å svømme, men jeg var langt etter alle andre. Og det er helt greit!

 

Stine dukket opp på døra her tidligere i dag, også gikk vi sammen ned til stranda. Nå har ikke jeg bada i fjorden på sånn ca 7 år, men jeg kan ikke huske at det har vært så kaldt! Er det normalt?! Jeg er heller ikke den som tar sats og hopper fra brygga, for å få det hele overstått. Nope. Jeg er den som piner meg selv med det kalde vannet i evigheter. Du vet den typiske trippingen ut i vannet med lydeffekter som “Æææ. Iii..Ooooo. Sååå.Jævlig.Kaldt!” Helt til vannet når tissen, for så å treffe magen, og jeg angrer som f på at jeg våget meg ut i vannet! Jeg vurderer et par sekunder om jeg skal tisse litt i vannet, bare for å gjøre det litt varmere så det ikke er så jævlig å dyppe seg. Men jeg slår det fra meg.

Hvorfor gjør folk dette frivillig? Åh! Vent litt! Jeg gjør jo dette frivillig nå! Kan jeg snu nå? Kan jeg dra hjem?

Etter å ha stått sånn i sikkert et kvarter, klarte jeg å samle nok mot til å dyppe meg nedi helt til vannet nådde skuldrene mine! Så.Kaldt.Panikk.

Får

Ikke

Pus.. te.. åååå nå ble det deilig.

Hva er greia med det? Det er helt jævlig og jeg tror jeg ska synke av kuldesjokk og drukne i sånn ca fem sekunder, også er vannet sååå deilig.

Vi var ute i vannet en god stund, før vi gikk opp til håndklærne våre og la oss. Soool! Jeg har jo nettopp vært i Kypros og viste stolt frem min fantastiske brunfarge, der jeg lå som en bortkommen sel på land. Mens Stine smurte seg inn med solfaktor 50, for å være 100% sikker på at ingen solstråler skulle få slippe inn.

Vi kikket også på menyen til et spisested vi skal til på torsdag, og guuud som jeg gleder meg! Jeg får vann i munnen bare av å tenke på all den digge maten vi skal spise den dagen! Mmm!

Etter å ha ligget der og grilla en stund, ble stranda mer og mer tom. Så vi kledde på oss, for så å gå ned til butikken og kjøpe is. En perfekt dag med andre ord! Fy fader som vi har kost oss.

6 kommentarer
    1. Hahah jeg kjenner meg så igjen i det du skriver! Så kaldt som det er i starten og man lurer på hvorfor man utsetter seg selv for dette og så hvor deilig og forfriskende det plutselig er! Og herlighet for et fint sted!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg