Det slår aldri feil

Pheeew! Denne dagen har vært så stressende og all over the place, og jeg er klar for å finne senga allerede! Og klokka er bare 16, så det er jo supert.

Så.. hvordan gikk tannlegetimen i dag, Kathrine? Hah! Det gikk jo like bra som alltid det! Tre hull rikere og noen tusenlapper fattigere. Eller.. hullene er jo borte nå da..

 

Jeg hater den grusomme stillheten etter røntgenbildene er tatt, og tannlegen studerer bildene mine. Var jeg flink? Ser jeg bra ut? Håper du fikk med min gode side.

“Jeg ser du har ett hull i øvre venstre jeksel.” Ok.. Ett.. det var ikke så ille.

Hæ? Pirketingen? Hvorfor kommer du med den spisse pirketingen og speilet ditt hver gang? Let´s just get it over with og hoppe rett til bedøvelse og piping i hjernen min de neste 20 minuttene.

Hallo? Ikke stikk sånn!

“Du har også hatt et par påbegynte hull i fler år i mellom fortennene, som vi har fulgt godt med på. Men nå har den ene eskalert, så vi får ta dem.” 

Atte det var hæ? Jeg har vært sååå flink å pusse akkurat der fordi jeg har vært livredd for at denne dagen ville komme. Og nå så sitter vi altså her – jeg med hvilepuls på 114, og du er så knusende rolig?

Jeg får sette deg opp på ny time tirsdag om èn uke. Kremt.. det går dårlig! Jeg er da på andre siden av det store havet – langt vekk fra deg og de skumle apparatene dine.

Så jeg fikk beskjed om å komme tilbake klokken 17:15 i dag isteden. Jeg takket for meg og sendte melding til PT´en som jeg hadde avtale med klokken 18 for å få flyttet det til tidligere på dagen.

En halvtime senere var jeg hjemme, og rakk såvidt å gå på do før jeg hørte telefonen ringte. Tannlegen hadde fått en avbestilling klokka 11, og ville jeg skulle komme tilbake igjen. Nok en gang fikk jeg flyttet PT timen til klokken 14, istedenfor 13, også bar det tilbake til tannlegestolen – vel viten om hva som ventet meg.

Hull i mellom fortennene.. hvordan får han vekk de?

Noen sprøytestikk med bedøvelse senere og jeg slapp å tenke mer på det. Et annet problem som derimot dukket opp var at jeg fikk en dråpe med “bedøvelses-middel” ned på tunga. Og jeg visste at om jeg svelger den dråpen, så kommer jeg til å bli nummen nedover i halsen, og det hadde jeg jo ikke lyst til! Så jeg og min lure hjerne tenkte at “Hah! Hvis jeg bare har denne i munnen frem til han kommer med den spiral-suge-tingen, så kommer den til å suge opp dråpen med bedøvelse, og jeg slipper å føle at jeg har en ballong i halsen! Wow, jeg blir overrasket over min egen smarthet!” Så der satt jeg nå da, og frydet meg over min ekstremt smarte hjerne og ventet på tannlegens neste trekk. Når som helst nå.

Men ingenting skjedde.

Fuck.. nå skal vi jo vente på at bedøvelsen skal kicke inn. Etterhvert som munnen min fyller seg mer og mer opp med spytt, begynner jeg å innse at dette var en veldig dårlig idè. For istedenfor å numme halsen min, så har jeg nå – helt på egenhånd, bedøvd hele kjeften. Så jeg endte opp med å svelge det likevel i frykt for å gjøre det verre. Og der kom suge-tingen, og der bedøvde jeg halsen min i tillegg.

Jada, Kathrine! Dette var jo kjempe smart!

Det føltes litt som jeg hadde en halv tomat som satt fast oppe i ganen, og ned i svelget mitt den neste halvtimen. Men det positive er at det tok fokuset mitt vekk fra hva tannlegen dreiv med.

En time senere var det hele overstått, og jeg kunne gå tilbake til mitt normale liv. Etter PT-timen såklart. Som by the way gikk overraskende bra! Jeg trodde han skulle kverke meg, men treningsøkta var ikke så ille som jeg fryktet. Så jeg er fornøyd med dagen og sååå lettet over at den er ferdig!

6 kommentarer

Siste innlegg