Det er ikke påske i California

Hipp hurra!  Det er påskeferie! Og alle hjerter gleder seg!

Snøen er i ferd med å forsvinne, men likevel reiser alle på hytta for å få mer snø! Etter måneder med klaging på denne snøen, og nå når den begynner å forsvinne… nei da er det plutselig for lite snø hjemme!

 

Jeg derimot, verken klager på, eller oppsøker snøen, men nyter heller sommervarmen her i California! Dette er tredje påsken på rad der jeg ikke er hjemme, og det plager meg! Jeg ønsker å bruke tid med familien min, nyte den berømte påskesola og kose meg med påskeegg og brettspill. Kanskje til og med være denne typiske nordmannen som reiser på hyttetur og spiller brettspill. Eller reiser på Afterski bare for å ha gjort det en gang i livet.

 

Her i California kan jeg love deg det ikke er noe påskesol eller påskestemning, og jeg savner lilla påskeegg! Jeg skriver ikke dette for å klage på noen som helst måte, for det er så deilig i California og jeg er heldig som kan få sommer i mars og april! Men det er noe eget med norsk påske! Forhåpentligvis har de lilla påskeegg i butikken når jeg kommer hjem!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg