Beregninger er ikke min sterkeste side

Jeg tror de fleste har vært borti et IKEA-møbel. Enten satt det opp selv, eller sett at det har blitt gjort. De fleste hater det, mens jeg er en av de få som alltid har elsket det! Om noen har kjøpt en kommode fra IKEA, fått seg et nytt TV-bord, eller har en kontorstol som skal settes opp, så har jeg ikke vært vanskelig å be.

 

Jeg har vel mer eller mindre skrapet på døra til folk, med unbrakonøkkelen i hånda og vært klar for å innrede hele leiligheten deres med de flat-pakkede møblene som ligger i gangen.

 

Men nå som man trenger en hel verktøykasse med hammer, skrutrekker, stjernetrekker, flat-trekker og drill, så må jeg innrømme at jeg begynner å slite litt og det er ikke like gøy lenger. Nå må man lage egne hull, noe som kan resultere i et bord med skeive bein, eller enda verre – bordbein med hull tvers gjennom. For let’s face it – beregninger er ikke min sterkeste side.

 

 

R har nå satt opp seng, stuebord, Tv-bord og to bar-stoler. Mens jeg har satt sammen en kontorstol, hengt opp to tøystykker i «walk-in-closetet», bygget en lampe og satt opp en skittentøyskurv. WOW! Jeg overgår virkelig meg selv! Det skal sies at jeg var med og satte opp senga, men vi gjorde det feil første gang og måtte ta fra hverandre mesteparten.

 

Jeg satte meg ned med stuebordet og tenkte at denne her klarer jeg vel å sette opp uten feil på 15 minutter. Etter en halvtime måtte jeg innse at slaget var tapt og måtte rope på hjelp. Plutselig måtte jeg lage egne hull i bordbeina og så for meg at jeg kom til å ødelegge bordet og bore hull i gulvet. Det var da jeg ble sendt for å gjøre de enkleste tingene som skittentøyskurv osv.

Snakk om å bli kraftig nedgradert!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg