Èn ting jeg setter stor pris på

Er det noe jeg virkelig elsker og forguder her i verden, så er det serier! Og da mener jeg ikke sånne serier du ser på bare for å få tiden til å gå. Jeg mener ikke sånne serier som du tvinger deg gjennom, eller bare hopper til siste episode fordi du vil se hvordan den ender. Hvis du er en av disse menneskene – skjerp deg! Finn en serie som gjør det verdt tiden din! For alt vi vet, lever vi bare en gang. Vil du da virkelig bruke opp din kostbare tid på en ræva serie eller film bare fordi du klikket på start? 

Jeg gir en film 10 minutter – om den ikke har fanget interessen min, slår jeg den av og finner en ny. 

Det minste jeg har gitt en serie var 5 minutter. Det er så enkelt å få den som ser på til å føle noe – spenning, tristhet, glede, sinne, nysgjerrighet, i pilot-episoden. Om første episode ikke klarer å trigge noe av dette i meg de første 5 minuttene.. I’m out. Det absolutt maksimale jeg gir en serie jeg er litt i tvil på, er to episoder. 

Og om serien ikke klarer å holde interessen min, og spenningen oppe, så slutter jeg bare å se på den. Jeg aner ikke hvor mange serier jeg har startet på, men avsluttet midt i da den enten ble for ensformig, eller ikke var spennende nok. Noen har jeg også avsluttet fordi det blir for innviklet for mitt “simple hode” å følge med på. 

Det blir vel å skyte meg selv i leggen når jeg sier navnet på disse seriene, men hei! Alle har forskjellig smak. Jeg har fått høre så mye bra om dem og mange elsker disse seriene, men de klarte bare ikke å få meg interessert NOK. 

Sons of Anarchy, Liar, White Collar, Suits… og lista fortsetter. 

Men jeg vil understreke en VELDIG VIKTIG ting! Dette er serier jeg har sett fler episoder av og egentlig likt, men det ble gjerne ikke spennende nok, for ensformig eller litt for innviklet. Rekkefølgen stemmer overens med seriene. Det kan hende jeg begynner å se på dem igjen, bare ikke i dag.

Serier som derimot klarer å vekke interesse, nysgjerrighet, spenning, glede, tårer og sinne. Serier som får deg til å sitte urolig i sofaen av intensiteten. De som får deg til å glemme å spise, og LØPE på do fordi du ikke har tissa på 5 timer… Serier du ikke kan se for deg et liv uten. DET er de seriene jeg virkelig forguder! Det er serier jeg fullfører uten problem! Jeg kommer til å lage en egen liste med favorittserier en dag også, men akkurat nå ville jeg bare få ut litt frustrasjon over de som faktisk ser en serie, bare for å se en serie. Om du ikke finner en du elsker, finn på noe annet. Bruk tiden bedre. Livet er for kort til å se på ræva serier.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg