Våre favoritter på Universal Studios

Det var noen helt magiske dager når vi var i Orlando, og jeg kan virkelig ikke tro at jeg har vært så heldig å få oppleve dette stedet. Ikke nok med det, vi var på Universal Studios hele tre dager, i tillegg til tre andre parker i løpet av uken! Når jeg ser tilbake på denne turen klarer jeg ikke å la være å smile. Livet var rett og slett perfekt!

Men over til Universal Studios, det var jo helt vanvittig mye å se og gjøre i disse to parkene og som forventet så fikk vi jo et lite knippe med favoritter, og jeg har lagt til en link til attraksjonene på selve navnet så dere kan ta en nærmere titt om dere ønsker.

 

Hollywood Rip Ride Rockit

Jeg tar absolutt alt jeg kommer over av berg-og-dal-baner. I det minste liker jeg å tro det. Jeg elsker de banene som går fort, har krappe svinger og gjerne har noen looper. Så jeg anser meg selv som ganske tøff når det kommer til dette vidunderet av en oppfinnelse. Men her.. Når jeg stod i kø til Rip Ride Rockit.. Jeg tror virkelig jeg aldri har vært så redd i hele mitt liv! Jeg kan være nervøs, grue meg og bli veldig spent. men dette var frykt. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg sa til R at “Jeg tør ikke” og jeg aner ikke hvor mange ganger tanken streifet meg å feige ut. “Det er jo ikke noe big deal.. jeg har tatt mye annet som er ille, så dette forandrer ikke at jeg er tøff når det kommer til berg-og-dal-baner” sa jeg til meg selv mens vi gikk opp trappene. Men jo.. det ville forandret mye.

R forsøkte å roe meg ned ved å si at “Du har tatt ting som er verre enn dette her. Det eneste som er ekkelt er den bakken som går rett opp 90 grader.” Jess! Helt riktig! Det er nøyaktig DEN jeg er piss redd for! Vi satte oss inn og jeg trodde jeg skulle få anfall idet jeg ble spent fast. Skal den lille greia der holde meg igjen? Opp der? Å herregud! Vi hadde bare noen få sekunder på oss til å finne en sang vi kunne høre på underveis. “Hvilken sang? Hvilken sang?!” ropte jeg til R da det tydeligvis var veldig viktig for meg å ha samme sang som han. Jeg tror det roet meg ned nok til at jeg ikke bare hoppet ut av denne vogna som skulle kjøre meg rett i døden. Trodde jeg hvertfall på det tidspunktet.

Det verste med denne turen var den bakken på 90 grader. For mens vi var på vei opp føltes det som jeg skulle ramle bakover. Det føltes virkelig som spennen som skulle passe på meg og mitt liv, ikke holdt godt nok fast i meg. Men jo.. problemet er at setene er jo vinklet litt bakover så du skal sitte komfortabelt, så når du skal opp denne bakken så vil du føle at du ramler bakover. Dette var en veldig ekkel følelse, men til tross for det så tok vi den to ganger til da vi begge likte den så godt. Det er noe helt annerledes fra alt annet vi har satt oss i fra før av, og resten av turen var bare morsom. Så de 12 sekundene før man nådde toppen av bakken, det skulle jeg klare å holde ut. Men etter gang nr to digget jeg hele berg-og-dal-banen.


Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls og Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges 

Legg merke til at disse to er vann-attraksjoner, noe jeg egentlig ikke er så begeistret over. Men disse her.. wow! Den førstnevnte ble min favoritt i hele parken. Det er slik som tømmer-renna, men mye brattere. Vi var spent fast med belte, så det var kanskje derfor jeg følte meg trygg nok til å bare nyte selve turen istedenfor å uroe meg for at jeg skulle vippe fremover. Første turen med denne var jeg veldig redd, men så fort vi hadde kommet oss ned bakken var det jeg som maste på R “En gang til! En gang til!” 

Dragon Challenge

Her sitter du under banen og det var vel denne vi endte opp med å ta flest ganger. Det var bare helt fantastisk å kunne dingle med beina mens du suste gjennom banen! Første gangen vi satte oss inn i denne var vi sikre på at vi skulle kjøre om kapp med den andre, for det er nemlig to identiske baner med hver sin vogn. Den ene er oransje og den andre er blå. Skuffelsen var vel tilstede når vi fant ut at vi ikke skulle kjøre om kapp. Men vi digget denne likevel og favoriserte vel den oransje, så det var den vi endte opp med å ta flest ganger. Etter å ha gjort litt research nå har jeg funnet ut at denne berg-og-dal-banen tidligere har vært slik vi så for oss, der det er et race om å komme først. Men etter noen uhell der noen ble skadet fordi vognene kom for nærme hverandre, begynte de å sende dem ut med noen sekunders mellomrom istedenfor samtidig. Og nå viser det seg at de dessverre stengte Dragon Challenge for ??? dager siden. 4.september var siste gang man kunne kjøre denne da de nå skal rive den 18 år gamle banen til fordel for en ny Harry Potter Thrill Ride. Trist men også fullt forståelig da man var avhengig av å sitte foran i vogna for å få optimal opplevelse.

Harry Potter and the Forbidden Journey 
The Amazing Adventures of Spiderman 
Race Through New York Starring Jimmy Fallon

Den magien de har klart å skape med den store 4D verden i disse parkene er helt ubeskrivelig! Du føler virkelig at du er en del av hva som skjer på skjermen foran deg. Jeg skreik og lo om hverandre og den følelsen av å sitte der er virkelig ubeskrivelig! Jeg kjenner jeg får et deilig sug i magen av å tenke på følelsen det ga meg. Vi likte også begge to Minions, men de tre som er nevnt over her var helt klart favorittene.

Hulken var også veldig bra, men setene ristet litt, noe som gjorde at jeg fikk veldig vondt i hodet allerede halvveis i Berg-og-dal-banen. Trist, for denne kunne vi gjerne tatt fler ganger enn to om den ikke var så ubehagelig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg