Black Friday hysteriet er endelig over

Jeg har allerede vært her en uke og har fremdeles ikke vendt meg helt til tanken på at når jeg står opp er venner og familie i Norge ferdig på jobb og skal hjem for å lage middag. I dag stod jeg opp kl 08:00, og surprise, surprise.. da er klokka 17:00 hjemme. 

Nå når jeg lurer på om jeg skal få i meg lunsj, har klokka bikket 23:00 hjemme og jeg kjenner jeg blir litt mind-fucked av dette her, det skal jeg innrømme. 

Jeg kom hit dagen før Black Friday. Jeg syns det tar helt av i Norge på denne dagen, men her.. herregud, jeg har aldri sett så mange mennesker på et senter. Nattåpent på Kuben i Hønefoss er ingenting i forhold til dette her. Det var nesten umulig å gå inn i butikker, og det å skulle kikke på ting var helt umulig da det stod mennesker i veien overalt. Og nei, jeg nektet å reise dit noe tidligere enn klokken 10. Det åpnet rund 07:00, og da regner jeg med at det var fullt kaos. 

Når vi gikk rundt på senteret var det eneste samtaleemnet på alles lepper “Det er Black Friday! Ååå så gode salg! Det er 40% der borte! Jeg var nettopp på Zara og de hadde 30% på jakker!” Folk gikk rundt med åtte bæreposer og snakket i telefonen “Du mååå komme hit! Jeg har kjøpt så mye! Det er så bra salg!” Herreguuuud. La oss roe ned førti hakk er du snill? 

Det skal nevnes at vi var på senteret for å finne klær til kjæresten min da kofferten hans ikke dukket opp før noen dager etter vi landet i USA, og han måtte jo ha klær så det passet jo perfekt med Black Friday akkurat nå. Men når mennesker blir helt ville i øynene så fort de ser en plakat der det står salg på en boblejakke de ikke fikk solgt for to år siden, de har kun størrelse XXS igjen, men alle bare måå ha den, for den var billig! “Det var så bra salg! Denne koster egentlig 5000 kr, men det var 30% på den. Jeg sparte jo 1500 kroner!” Joda.. men du brukte også 3500 kr du kunne brukt på noe du faktisk trengte! Og enda en ting – vi er i California. Har du virkelig bruk for den boblejakka som er alt for liten? I slike øyeblikk kjenner jeg at jeg begynner å tvile litt på enkelte mennesker. 

Dagen etterpå gikk vi forbi et skilt der det stod “Garasjesalg” Jess.. Her har du eksemplet på de som kjøpte en gressklipper på Black Friday også har de ikke en gang plen.. “Det var så bra salg! Jeg bare måtte ha den!” 

Jeg liker at ting er på salg. Mye av det jeg kjøper handler jeg på salg. Men det er ting jeg faktisk trenger! Ting jeg vet jeg kommer til å få bruk for nå i nærmeste fremtid. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg