Jeg er i USA

Helt ærlig, så er det totalt uvirkelig at jeg er tilbake i California.. California for pokker! 

Det er ikke mer enn 6 uker siden vi kom hjem til Norge og på torsdag morgen vasset vi rund i snø og jeg sklei rund som en pingvin på isen og gikk nesten på rumpa tre ganger. Nå sitter vi i Dana Point med sola stekende i ansiktet og 20 varmegrader. Ganske rart. Det føles som vi aldri dro herfra. 

Flyreisen gikk egentlig veldig greit. Jeg så på film i 2 timer, sov i 5 timer og så på film de resterende 4 timene. Så jeg klager ikke Når vi endelig landet i USA slapp jeg billig unna det lille avhøret som møter deg før du får lov til å invadere landet. Jeg og kjæresten min fikk gå bort til den skumle mannen sammen, så han stod for mesteparten av snakkingen. Da er jeg fornøyd. Når jeg kan stå i bakgrunnen mens han forklarer hvor vi skal, hvorfor, hvordan, med hvem og hva. Når jeg får spørsmål om “Why are you here?” Ehm.. Pleasure yes. “Where are you going?” Uhm… California.. Jess.. jeg tror de skjønte det siden du er på en flyplass i California.. Hvilke steder skal du være? Hvorfor? Er det så jævlig vanskelig å svare på? Ja, tydeligvis. Jeg har ikke så stort vokabular i engelsk fra før av, men når jeg står foran en sånn mann som skal bestemme om jeg får lov til å passere eller ikke.. da blir jeg veldig veldig dårlig i engelsk. Ord, uttale og alt går i totalt kluss. 

Uansett – vi kom oss gjennom sikkerhetskontrollen og hoppet glade og fornøyde mot bagasjebåndet. Min koffert stod der allerede! Hurra! Store lykke! Da var det bare å vente på den andre kofferten også kan vi få tak i leiebilen og komme oss vekk herfra! 

Men neida… så enkelt skulle det visst ikke være. Etter å ha stått der til det ikke kom fler kofferter og båndet hadde sluttet å rulle, måtte vi innse at kjæresten min sin koffert ikke kom frem like fort som oss. Om den stod igjen på Gardermoen, eller hadde blitt sendt til Spania på sydentur, aner jeg ikke. Men den kom ikke frem før i går kveld. Hell i uhell, så var det Black Friday dagen etter vi kom hit, så det ble en del billige klær på han på nærmeste kjøpesenter. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg