Endelig er valg-kaoset ferdig

Ja, valget var for tre måneder siden men likevel ønsker jeg å komme med mine tanker rundt dette emnet.

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg for min del syns det er så deilig at vi nå endelig er ferdig med dette valg-maset for en stund nå. Nå er det sikkert mange som kommer til å hugge av meg hue, men ærlig talt så syns jeg det er alt for mye fokus på politikk og folk skal rakke ned på hverandre for deres meninger.
Vi er alle forskjellig
, og det indikerer også hva vi har av følelser, tanker og meninger. Ja, etter mye om og men så bestemte jeg meg faktisk for å stemme i år, noe jeg selv er veldig glad for at jeg gjorde.

“Hvis du ikke stemmer, kan du ikke klage heller.”

Neida.. men da har du også den andre siden av saken

“Åååå jeg irriterer meg sånn over …….”
“Hah! Jaja, du stemte på dem, så du kan jo ikke klage. Du har valgt det selv” 

Ba jeg om din mening rundt det partiet jeg stemte på? Nei!

Har jeg lov til å klage over ting jeg ikke er fornøyd med? Ja! 

 

Tidligere har jeg ikke stemt da jeg ikke har visst hvilket parti jeg skal stemme på. Jeg har ikke satt meg inn i politikk såpass mye at jeg føler at jeg burde legge en stemmeseddel i boksen. Hadde jeg hørt på hva andre sa og stemt det samme som mine nærmeste, så er det jo ikke sikkert jeg hadde blitt fornøyd med utfallet. Og om jeg går min egen vei og faktisk setter meg inn i hvert enkelt parti, så finner jeg kanskje to ting jeg liker med tre forskjellige partier. Og når du er så dårlig som meg på å ta avgjørelser, da bruker du lang tid på å komme deg fremover her i verden. Vi snakker om meg som må spørre kjæresten min om hva slags sokker jeg skal ha med meg på tur når jeg skal pakke kofferten min. Jess.. så dårlig står det til med min evne til å bestemme meg for noe. 

Så det å skulle ta en avgjørelse over hvilket parti jeg ønsker å stemme på.. Valget over hvem som skal være med på å styre dette landet i riktig retning.. det er både skummelt for meg og vanskelig. Menneskeheten har virkelig en lang vei å gå når det kommer til så mye. Og jeg som må stå i 20 minutter bare for å finne ut om jeg vil ha mørkegrå eller lysegrå skrivebok.. jeg burde vel kanskje ikke være den som skriker høyest når det kommer til det store valget. 

For min del var det jo en IQ-test i seg selv når jeg endelig hadde kommet meg inn i valg-lokalet og dratt for den gardina så folk ikke ser hvilken lapp jeg trekker. Ja,tenk om noen skulle få med seg det.. KRISE! Uansett, jeg tok tak i den lappen jeg ønsket å legge i boksen og tenkte at nå gjør jeg noe godt for samfunnet, også åpnet jeg arket.. Jess, jeg hadde mest lyst til å bare legge den tilbake i hylla, snu på hælen og traske rett ut av det lokalet og late som dette aldri hadde skjedd. Alle navnene… så mange navn.. og jeg hadde ikke peiling på hvem de var eller hva det hele betydde? Rangere eller stryke dem? Hvorfor skal jeg det? Hvorfor har jeg rett til å bestemme hvem som går opp i lønn og hvem som får sparken om 24 timer? Jeg er ikke klar! 

Det hele endte med at jeg med svettedråper i panna og på ryggen, brettet sammen lappen og gikk rett ut til boksen og fikk lagt den nedi. Sånn! Ingen vei tilbake! Nå løper jeg før noen finner ut at jeg ikke rangerte noen som helst!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg