Det er offisielt vinter

Giddasløsheten  lenge leve.. er det ikke det man sier? Nå har jeg utsatt å skifte til vinterdekk i et par uker lenger enn jeg egentlig pleier da jeg fortsatt tviholder på sommeren og høsten osv. Jeg vil ikke innse at vi nå allerede har kommet til november og jeg burde skiftet dekk på bilen for lengst! Jeg liker å kalle det for optimist ved å tenke at sommeren er ikke over og jeg trenger ikke vinterdekk på høsten, men det er bare for å ha en god unnskyldning for å være litt giddasløs til tider.

Skjønner ikke hvorfor jeg prøver å lure meg selv. I Norge har vi ikke sommer mer enn ei uke til sammen og det virker som våren og høsten har blandet seg sammen og laget sin egen årstid der vi nordmenn tror det er sommer. Med regn, kalde sommerkvelder og dritt. Hurra.. Nå høres jeg skikkelig positiv ut. Jeg er egentlig det… til vanlig. Det er bare det at jeg må si jeg er litt lei av å høre om at vi har fire årstider her i Norge.. Nei.. Vi har vinter og vår.. Det er hvertfall sånn det føles. 

Nå skal jeg tukte broren min til å skifte dekkene på mandag, så kan jeg kjøre rundt uten å være redd for å skli av veien. Hurra! Tulla.. jeg er faktisk ikke sånn som de idiotene som satser og tenker at “Pff! Jeg kjører forsiktig, så går det fint” før de måker gårdsplassen og skraper is av bilen, for så å begi seg ut på sin lange ferd med sommerdekk. Min eneste tanke er – Er du tjukk i hue?! Og nei, det er ikke ment som et spørsmål, men en påstand! For fy fader så dum du må være for å faktisk være en av disse her! Har ikke mer å si om den saken. 

Nå når vi har kommet til november, så lar jeg bilen stå frem til jeg har fått  på vinterdekk isteden for å begi meg ut på asfalten som har fått litt regn på seg. Så forsiktig og påpasselig er faktisk jeg! For jeg tar hensyn til både meg selv og andre. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg